torsdag 29 maj 2014

Kretensisk öl

Alpha, Fix och Mythos i all ära men Xarma är ett kretensiskt öl som jag tycker ni ska prova. Jag tror det bara serveras som fatöl då det är ett färskt öl med kort hållbarhetstid. HÄR på deras websida finns en lista på var ni kan njuta av Xarma. Dock är deras hemsida bara på tyska och grekiska. På hotellet där maken jobbar(hotell Frida) har de Xarma och ibland brukar jag åka dit och få mig en öl och jag tycker det smakar väldigt gott. Det är lite, lite grumligt just för att det är ett färskt öl helt utan tillsatser. Om man läser på deras hemsida så låter det som om det är väldigt nyttigt också så jag kanske ska dricka lite mer....

1 kommentar:

  1. Kul, Anita! Alla dessa öl tillverkade av små bryggerier verkar vara otroligt goda! Har inte smakat på någon själv eftersom jag inte visste att de fanns...! Kände bara till Mythos och Fix (och Alfa, som jag dock upptäckte är lika grekiskt som Heineken...)innan jag skrev mitt inlägg, men alla som skriver om dessa öl berömmer dem verkligen. Flera har dessutom fått utmärkelser av olika slag, kul!
    Jag satte in en länk till ditt inlägg i min svarskommentar här: Grekisk öl av hjärtans lust!
    Kram, kram och Στην υγεία μας!

    SvaraRadera