onsdag 9 mars 2016

Ett drömjobb


En gång hade jag en dröm om att bli författare. Det var länge sedan, ni vet på den tiden då man hade små böcker som hette "mina vänner" och man skulle skriva i kompisens bok en hel massa saker om en själv, bland annat drömjobbet. Drömmarna försvann förstås på vägen.

Sen återtog jag dem och började blogga. Ni är många som läser några sidor i min bok varje dag. Det är gratis. Några gånger har vänner sagt till mig att -du borde bli författare. Det är lätt för vänner att säga snälla saker och det är klart att man inte tar dem så allvarligt.

Jag har genom bloggen lärt känna en reporter på en veckotidning.Vi har haft lite kontakt över internet. Hon sa till mig att - du borde skriva en personlig reseguide om Kreta. Hennes ord gjorde att tanken började gro i mig. Varför inte? Men, det finns några men. Först och främst måste vi klara oss utan min lön en säsong och jag måste ha tillräckligt med pengar för att kunna resa runt på ön och göra en research och uppleva alla byar, ställen, mat och prata med gamla människor.

Det är inte omöjligt att det här blir av en dag, men om det ska bli inom en snar framtid måste jag hitta en sponsor. Finns det någon därute med en massa pengar över? Det enda jag behöver är lön för hela sommarsäsongen eftersom vårt hushåll har behov av den plus det som min resa runt ön kommer att kosta. Alla erbjudanden kommer att läsas och beaktas i kronologisk ordning och beslut kommer att tas med beroende på erbjudandets storlek.

Boken kan vi sedan trycka upp hos digitaltrycknu.com


iInlägget är skrivet i samarbete med digitaltrycknu men alla drömmar och tankar är mina egna.


3 kommentarer:

  1. Jag kan inte sponsra tyvärr, men i övrigt låter det som en utmärkt idé! Jag gillar din nya header förresten, jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!!! Som du sett har jag velat hit och ditt hur headern ska vara. Den här är alltså ok, så jag ska låta den vara? Synd att du inte kan sponsra...för du hade ju kunnat vara medförfattare dvs chaufför.

      Radera
  2. Medan du väntar på sponsor kunde du vara privat guide till turister som hyr bil, samarbeta med någon biluthyrare. När vi var på Madeira så åkte vi med ett svenskt par, boende på ön, de visade oss de finaste levador som vi annars hade haft svårt att hitta på egen hand.
    Förlåt mina fantasier, verkligheten kräver ju alltid mer./Carita

    SvaraRadera