fredag 24 november 2017

Godmorgon!


Pepparkaksdumle? Kan det vara något? Jodå, jag ska prova dem när jag kommer till Sverige. Dessutom ska det bli spännande att se vad de nu har hittat på för smaker av bubbelvatten. Både jag och dottern tyckte det var roligt med alla olika smaker på vatten. Chokladbollsvatten? Nja....Här har vi bara naturellt bubbelvatten samt att det kretensiska märket Samaria har ett med citronsmak. Sedan finns Perrier med limesmak.

Hur det gick igår med våra besök på försäkringskassorna? Jodå, jag kan tala om att IKA där jag måste skriva ut mig från måste ha ett papper som bevisar att jag är försäkrad hos EFKA (egenföretagarnas försäkringskassa) för att kunna skriva ut mig.  För att få försäkringsboken från EFKA måste jag ha ett papper som bevisar att jag är utskriven från IKA. Förstår ni logiken i det? Det betyder liksom att jag måste klona mig och skriva in mig och skriva ut mig precis samtidigt för att det ska fungera. Men, men vi hittar väl en lösning på det också. Det är ju såhär saker och ting fungerar här.

Idag har vi restaurangen öppen och i morgon och på söndag. Så alla ni som är här i Chania är välkomna. Jag ska göra en lasagne och maken ska nog göra fläskkött med purjolök och selleri. Mmmm. Sedan har vi lite olika grillrätter, förrätter och sallader. Och självklart lite fisk från fiskaffären och förhoppningsvis har de även kalamares idag.

Ha en bra helg, alla!!


5 kommentarer: