torsdag 22 mars 2018

Förberedelse


God morgon! Hur har ni det? Här verkar det vara sydliga vindar idag. Jag är verkligen uppe i med tuppen, eller förresten, han har inte vaknat ännu utan det är tyst i hönsgården. Antagligen är jag så uppe i varv att det är därför jag vaknar så tidigt. 04.00!!! Jag var uppe i lika tidigt igår också och satt och skrev en del. På morgonen sedan var vi först till djurkliniken med vår hund för hon hade en sprucken tand som var tvungen att dras ut. Det tog ganska lång tid för det var grymt stora rötter (3) som var svåra att dra ut. Efter det var vi i restaurangen och fixade och donade. Jag började måla och fräscha till betong"golvet" ute. Dessutom fick vi vår första leverans Xarma (Charma). Tunnan öppnar vi i morgon samtidigt som vi öppnar restaurangen. Vi öppnar alltså lite smått i morgon och kanske inte har hela menyn men vi kommer att göra förberedelser så är ni hungriga så är ni välkomna! Som jag nämnt tidigare så kommer vi på söndag att ha den traditionella torsken med vitlöksmos som man äter den 25 mars. Fiskaffären kommer också att ha öppet så vill ni äta annan fisk så finns det.


I dag kommer det att vara full rulle i restaurangen igen. En sista finputsstädning och en massa annat står på schemat.

Ha en bra dag! Just nu över 20 grader och det kommer att gå upp till 26 idag. Till veckan sjunker dock temperaturen och enligt yr kommer vi att ha bara 15-18 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar